2013. május 20., hétfő

Fogak hete 2.

Egyszer már okozott mindenféle izgalmat a háztartásban lévő összes gyermek egyidőben zajló fogzása/fogváltása. Az elmúlt pár nap ismét hasonló hangulatban telt.
1) Kezdődött azzal (bár ez nem napok, hanem hónapok óta tart), hogy Maja minden lehetséges eszközzel (értsd saját öklével/térdemmel stb.) püföli/masszírozza az ínyét, ami a napokban brutális méretet öltött: gyakorlatilag 5 percenként üti-vágja saját arcát.
2) Aztán Lizi - papucsban szaladva - taknyolt egy akkorát, hogy a sikítás hangerejéből lehetett tudni, hogy gáz van. Már éppen ott tartottunk, hogy sikerült megnyugtatnom, mikor is észrevette, hogy vérzik a szája valahol. Újabb sokk következett, rövid kutatómunkám során pedig ráleltem a vér forrására: a két fölső középső tejfog, amiből az egyik már eddig is mozgott. A mozgó fogak száma ezennel kettőre nőtt, a vérzés szerencsére gyorsan alábbhagyott.
3) Aznap este benézve Maja szájába örömmel nyugtáztam, hogy már csak 1-2 átkínlódott éjszaka, és áttörik végre az egyik fölső 2-es.
4) Még az este folyamán nekiálltam nyomozni, hogy mégis mikor várható Lizinél a fölső egyesek fogváltása - hogy megtudjam, mennyire gáz, hogy némileg besegített az egyik tejfoga mozgatásába. Olvasmányaim során felfigyeltem a nem elhanyagolható tényre, hogy 6-7 éves kor körül kibújnak a 6-osok is, melyek kinézetük ellenére bizony nem tejfogak. Rögvest magamhoz ragadtam nagyobbik leánykám, hogy leellenőrizzem az első maradandók pillanatnyi állapotát. A jobb alsó 6-ossal kezdtem, ahol döbbenetemre egy hatalmas puklit láttam, mely alatt ott keménylett az első "igazfog". Szerencsére minden fájdalom nélkül alakult ki a helyzet. Tovább viziteltem a fogakat, majd a bal alsó 6-os kapcsán dobtam egy hátast: a fog félig kint ficergett. Belelkesülve néztem, hogy fent mi a helyzet, melynek köszönhetően további két hátast sikerült dobnom, mivel a felső 6-osok teljes méretükben, magasságukban ott díszelegtek a fogsor végén. Észrevétlenül kibújt 2,5 "igazfog".
5) Ma délelőtt végre - 5 hónap várakozás után - kinőtt Maja 5. foga: a jobb felső kettese.
Halleluja!!!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése