2014. október 3., péntek

Program indul

Már egy ideje rágódom rajta, de hétvégén megszületett a döntés a fejemben, és belevágtam. 
Biztosan furcsa lesz, mert még soha nem volt benne részem, és nagy eredményeket várok tőle, ezért kellőképpen motivált vagyok, így a T-6. napon. És, hogy miről is van szó? 
Konditermi edzésbe kezdek. Igen, 1,5-2 évvel ezelőtt még én is sikítófrászt kaptam volna a konditerem szó hallatán, és tutira felsoroltam volna legalább 5-10 tipikus sztereotípiát, hogy miért nem jó nőként súlyzós edzéseket csinálni. Szerencsére azonban az elmúlt időszakban rengeteget okosodtam a témában, így ma már bizton állíthatom, hogy nagyon jó lesz ez nekem. Még a személyi edző is megdicsért az állapotfelmérésen, hogy én vagyok a tökéletes alany. Merthogy nem zárkózom el semmilyen eszköztől, és tudom, hogy a combközelítő/távolító gépeken túl is van élet. Az elhatározásomon nagyot lendített, hogy a nemrégiben megnyitott vadiúj fitness központ egyébként horror áron kapható bérleteit brutálisan leakciózta. 
A program egy állapotfelméréssel indult. Itthon kezdésként gondosan lecentiztem magam, és a mérlegre is ráálltam (még jó, hogy megtettem, mert a teremben reggeli után, ruhástul mértek, így az összes papírjaimon szerepel ez a +1,2 kg). Kíváncsiságból rákerestem a neten mindenféle testzsírkalkulátorra - nem kicsit megkérdőjelezvén pontosságukat - és milyen jól tettem! A mérés egy Inbody készülékkel történt, ami tökéletes pontossággal kimutat minden fontos adatot, ami csak szóba jöhet. 

Eredmények, amiken meglepődtem:

1) Teljesen jól hidratált a szervezetem. Sajnos nem mindig iszom meg a kellő mennyiséget, de úgy tűnik összességben mégiscsak jó vagyok :-)

2) Normál szint feletti izomtömeggel rendelkezem. Na jó, nem vagyok álszent, ezen csak kicsit lepődtem meg, igazából ezerrel bíztam benne, és nagyon örülök, hogy a gép ezt igazolta.

3) A testzsír százalékom 6-7 %-kal jobb, mint amit a kalkulátorok mutattak. Szóval így érdemes otthon centizgetni. Főleg, ha az ember izmosabb is kicsit ;-) Örömre nagyon nincs ok, de legalább ennyivel közelebb vagyok a normál tartományhoz.

4) Hasi elhízásom is van. Sosem gondoltam volna, mert az a fő problémám, hogy a fenekemre jó nadrágok derékban elállnak. Hát, ez van, hiába az átállított étrend, ez még kevés a jó eredményhez. (Vagy a másfél évvel ezelőtti volt brutális, és jobb, ha azt nem is tudom).

5) Brutálisan magas a stressz-szintem és kritikán aluli a pihentségi állapotom. Pedig a reggel meglepően gördülékenyen indult és még az alvásom is kiváló volt. Tanulság: 1 nap nem regenerál. Még ha úgy érezzük, akkor sem.


Eredmények, amiken NEM lepődtem meg:

1) Erős csontozatúnak hozott ki a gép. Éljenek az endomorfok!

2) A fittségi mutatóm nagyon jó lett. Nyilván ez nem azt jelenti, hogy nincs hova fejlődni, de egyáltalán nem tróger kategória.

3) Ödémára hajlamos vagyok. Most is magasabb volt kicsit az érték.

4) Paramétereim alapján folyamatos odafigyelést igényel a szervezetem. Hát igen! Élet végéig tartó étrend + mozgás, nem pedig a villámdiéták. Ezt is 
tudtam.

5) Tökéletes összhangban működik a szimpatikus és paraszimpatikus idegrendszerem. Köszönjük Ruben!

A legnagyobb meglepetés a végére pedig az, hogy a gép pont azt a testsúlyt hozta ki célul, amit én is elképzeltem magamnak. (És jelenleg fényévnyi távolságra van...). És ez "csak" 12 kg zsír leadását jelenti. Pedig mérleg alapján 10 emberből 10 ennél jóval többet tartana ideálisnak. Ez egyébként a BMI indexem normál tartományának legfelső pontja. Nagyon úgy néz ki, hogy mostanra teljesen kiismertem a testalkatommal, és képes vagyok reális célokat magam elé tűzni. 

A célok tehát meghatározva, az edzés 6 nap múlva indul. Ismerem magam, tudom, hogy ezzel nem lesz probléma, viszont a 70 % az étkezésen múlik, ami nálam a kritikus terület, ezért éppen ideje összekapnom magam. Ezen áll, vagy bukik a program sikere.






1 megjegyzés:

  1. Nagyon drukkolok! Sikerülni fog!
    Ha vigasztal, az én bmi-m is a normál tartomány tetején van, csak rajtam nincs izom, ellenben zsír sokkal több. És nekem még akaraterőm sincs, hogy ezen változtassak.

    VálaszTörlés